Właściciele restauracji nie muszą być sprawnymi marketingowcami. A czasy, w których obsługa wrzucała przypadkowe zdjęcia na social media, już dawno za nami. Czy to znaczy, że aby wyróżniać się w internecie na tle konkurencji, trzeba zatrudnić dodatkową osobę? W KOKU Sushi mamy swoje sposoby na profesjonalne budowanie wizerunku lokalu w sieci. Bez tworzenia dodatkowych etatów. 

O tym, że restauracja musi istnieć w social mediach, nie trzeba nikogo przekonywać. Im więcej punktów styku z potencjalnymi gośćmi, tym większa szansa na założenie przez nich zamówienia czy odwiedzenie lokalu. Zwykle właściciele samodzielnie zarządzający tym tematem, zakładają profil na Facebooku i mają nadzieję, że “jakoś to będzie”. Efekt? Mało angażujące posty, nieprofesjonalne zdjęcia i niskie zasięgi. Dziś obecność w sieci to o wiele więcej niż jeden portal społecznościowy. Marketing internetowy oferuje szereg narzędzi, które wykorzystane w odpowiedni sposób, z pewnością zaowocują zwiększonymi obrotami lokalu. Jak to robimy w KOKU Sushi?

Jesteśmy na wszystkich kluczowych platformach

Facebook, Instagram i TikTok, a sieciowo także – YouTube. Profile naszych restauracji można spotkać wszędzie tam, gdzie są współcześni użytkownicy. Co ważne, prowadzone są w sposób zapewniający spójność marki na poziomie całej sieci. Nasi franczyzobiorcy mogą korzystać z nieustannie aktualizowanej bazy profesjonalnych, dobrej jakości zdjęć i udostępniać je na swoich profilach. Jeśli nie chcą zajmować się tym samodzielnie, korzystają z usług agencji, która tworzy posty, publikuje je i czuwa nad kontaktem z odbiorcami – moderując komentarze. Dzięki temu goście czują się zauważeni i chętniej wchodzą w interakcje z profilem. 

Reklamy – Meta Ads i Google Ads 

Sponsorowanie postów to obecnie najskuteczniejsza metoda dotarcia do szerokiego grona użytkowników. Tutaj także sprawdza się korzystanie z usług firm zewnętrznych, które w określonym przez właściciela budżecie, jest w stanie wygenerować kilkusetkrotnie większy ruch niż przy działaniach organicznych. Zarówno jeśli mówimy o Facebooku i Instagramie, jak i sieci wyszukiwania Google. Nieodłącznym narzędziem w strategii KOKU Sushi jest także wizytówka Google, w której oprócz adresu i godzin otwarcia, znajduje się menu, zdjęcia i aktualizacje. Dzięki temu goście są zawsze na bieżąco.

Kalendarz marketingowy 

To na nim opierają się wszystkie działania promocyjne. Kalendarz marketingowy tworzony jest na cały rok, dzięki czemu franczyzobiorcy z wyprzedzeniem wiedzą, co w danym miesiącu będzie się działo. Mogą w ten sposób zaplanować formy promocji oraz samą pracę. Wszystkie materiały marketingowe (ulotki, grafiki, zdjęcia produktowe, lifestylowe, zdjęcia w tle itd.) otrzymują z centrali, więc nie muszą martwić się tworzeniem samodzielnych treści. Kalendarz marketingowy obejmuje najważniejsze święta, zmiany menu, festiwale i wydarzenia w sieci. Ta dynamika przyciąga gości i podtrzymuje ich zainteresowanie przez cały rok. 

Media relations – zaistniej w lokalnych mediach

Portale informacyjne nadal odgrywają istotną rolę w lokalnych społecznościach. Mieszkańcy lubią czytać, co aktualnie dzieje się w ich okolicy, dlatego chętnie zaglądają na tego typu strony. Nowo powstająca restauracja może w prosty sposób wykorzystać ten potencjał i zasięgi mediów, decydując się na artykuł sponsorowany, post w mediach społecznościowych czy konkurs. Dzięki temu można dotrzeć z przekazem do innych grup docelowych. Chętnie wykorzystywanym przez franczyzobiorców KOKU Sushi formatem reklamy są także spoty radiowe, informujące o otwarciu, nowym menu czy akcjach specjalnych. 

Szerokie dotarcie

W ramach franczyzy zapewniamy kompleksowe wsparcie w realizacji strategii marketingowej, wyborze kanałów promocji i nowoczesnych narzędzi, jakie oferuje świat mediów tradycyjnych i internetowych. Dzięki naszemu interdyscyplinarnemu zespołowi i współpracy z firmami zewnętrznymi każdy franczyzobiorca może wypromować swoją restaurację wśród mieszkańców miasta i nieustannie poszerzać grono gości. 

***

Masz pytania? Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu KOKU Sushi? Umów się z nami na rozmowę!