„Nasi partnerzy są objęci opieką na każdym etapie współpracy” – to deklaracja, którą powinny charakteryzować się wszystkie dobre franczyzy. Ale co to oznacza w praktyce? Jak na etapie wyboru konceptu sprawdzić rzeczywisty zakres wsparcia? I wreszcie – na  jaką pomoc w codziennej działalności może liczyć franczyzobiorca KOKU Sushi? Na te oraz wiele innych pytań odpowiadamy w poniższym artykule. Przekonaj się, jak wygląda nasza realna i efektywna pomoc w prowadzeniu restauracji i osiąganiu Twoich celów biznesowych.  

Część przedsiębiorców, chcących rozwijać się we franczyzie, obawia się, że otrzyma wsparcie jedynie na samym początku współpracy – na etapie adaptacji lokalu, szkolenia pracowników i wielkiego otwarcia. Dobre systemy franczyzowe są dalekie od tego podejścia, uważając je za sprzeczne z samą ideą tego modelu biznesowego. 

Jak podaje International Franchise Association – najstarsza i największa na świecie organizacja reprezentująca świat franczyzy – system franczyzowy zakłada nie tylko dostęp do nazwy handlowej, usług i produktów, ale obejmuje także całe know how dotyczące prowadzenia działalności. Wsparcie jest więc wpisane w definicję franczyzy i nie może kończyć się wraz z otworzeniem drzwi do nowego lokalu. 

Decydując się na franczyzę, inwestuje się więc w kompletny model biznesowy. Na przykładzie KOKU Sushi pokażemy, co kryje się pod tym pojęciem i jak przekłada się ono na konkretne korzyści biznesowe.  

Wybór lokalizacji

Wnętrze każdej restauracji KOKU Sushi zaprojektowane jest indywidualnie według wytycznych sieci. Dlatego lokale pod szyldem naszej marki są spójne wizualnie, ale zachowują swoją odrębność poprzez adaptację do warunków konkretnego lokalu. Pomagamy ponadto w doborze wyposażenia restauracji i tworzymy projekt technologii do Sanepidu. Franczyzobiorca otrzymuje więc gotowe rozwiązania i kontakty do sprawdzonych dostawców i podwykonawców. W efekcie oszczędza czas i ogranicza koszty remontu. Zyskuje też pewność, że jego lokal będzie nie tylko przyjazny dla gości, ale także ergonomiczny, co jest ważne w kontekście bezpieczeństwa i komfortu pracy zespołu.

Szkolenia i podręcznik operacyjny

Szkolenia to jeden z kluczowych elementów systemu wsparcia franczyzobiorców KOKU Sushi. To właśnie podczas nich zarówno właściciele, jak i managerowie, kucharze i kelnerzy zdobywają niezbędną wiedzę zgodną z zakresem swoich obowiązków i odpowiedzialności. 

Pierwsze szkolenie zespołu odbywa się kilka tygodni przed otwarciem nowej restauracji. Trwa ono 4 tygodnie i jest prowadzone przez wykwalifikowanych szkoleniowców z bogatym doświadczeniem pracy w gastronomii. Podczas tego szkolenia kucharze i kelnerzy poznają tajniki japońskiej kuchni, sieciowe procedury, menu oraz zasady obsługi gości. Szkoleniowcy pracują ponadto z zespołem w pierwszym tygodniu po otwarciu, tak aby skorygować ewentualne błędy i wesprzeć młodych pracowników w tym okresie. 

Szkolenie przed otwarciem przechodzą także managerowie oraz właściciele restauracji. Zapoznają się oni z podręcznikiem operacyjnym, stanowiącym rozbudowane kompendium wiedzy o KOKU Sushi, zasadami współpracy z siecią, zdobywają wiedzę z zakresu zarządzania gastronomią i zasobami ludzkimi, a także sprawnego marketingu.
Co ważne, szkolenia nie kończą się na etapie powstania lokalu. Przez cały okres współpracy franczyzobiorcy mają dostęp do szkoleń kelnerskich oraz biznesowych. Więcej na ten temat przeczytasz we wpisie: Poznaj system szkoleń KOKU Sushi.

Wspólny koszyk zakupowy

Jako sieć działamy z kluczowymi dostawcami w ramach jednego koszyka zakupowego. Dzięki temu właściciele KOKU Sushi zaopatrują się w produkty po atrakcyjnych cenach, wynegocjowanych w ramach całej marki. Pozwala to utrzymać restauracji wysoką konkurencyjność na lokalnym rynku i daje przewagę w porównaniu do samodzielnych lokali, których możliwości negocjacyjne są niewielkie. Współpracujemy wyłącznie z zaufanymi firmami, dostarczającymi produkty wysokiej jakości, zapewniającymi ciągłość dostaw oraz niezwykle korzystne warunki. Dla franczyzobiorcy oznacza to oszczędność pieniędzy oraz czasu, a także możliwość przyciągnięcia nowych gości poprzez rabaty czy akcje promocyjne.

Rekrutacja oraz systemy motywacyjne

Zgrany, chętny do nauki zespół, to marzenie każdego właściciela restauracji. W KOKU Sushi dbamy o to, żeby stało się ono rzeczywistością. Wspieramy więc franczyzobiorców zarówno w samej rekrutacji, jak i zarządzaniu pracownikami. Podpowiadamy, jak zaplanować proces rekrutacji, czym zachęcić potencjalnych kandydatów do wysłania swojego CV, jak zbudować efektywne ogłoszenie o pracę oraz gdzie szukać najlepszych kelnerów i kucharzy. Dajemy także gotowe rozwiązania z zakresu onboardingu nowych pracowników oraz dostęp do licznych korzyści sieciowych dla wszystkich zespołów KOKU Sushi. Najważniejsze z nich to: 

  • udział w szkoleniach pod okiem wykwalifikowanej kadry z wieloletnim doświadczeniem w branży,
  • konkursy sieciowe z atrakcyjnymi nagrodami – dla kucharzy i kelnerów,
  • system motywacyjny,
  • zniżki pracownicze,
  • jasna ścieżka awansu zawodowego i kariery.

Pomagamy ponadto rozwiązywać najczęściej pojawiające się problemy w zarządzaniu pracownikami i dajemy wskazówki dotyczące optymalizacji ich pracy.

Warto wiedzieć, że w przypadku KOKU Sushi pracownicy nie muszą być wykwalifikowani w kuchni japońskiej. Dzięki szkoleniom cały zespół zdobywa niezbędną wiedzę i umiejętności jeszcze przed oficjalnym startem restauracji. 

Więcej przeczytasz w artykule: Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację i zbudować zespół marzeń?

Marketing i promocja

Dzisiaj ciężko wyobrazić sobie istnienie restauracji, która nie byłaby wspierana przez dynamiczny marketing. Aby sprostać oczekiwaniom naszych franczyzobiorców, sieć KOKU Sushi nawiązała współpracę ze sprawdzonymi, zewnętrznymi agencjami digital. Wspierają one wszystkie restauracje w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie czy TikToku, tworzą reklamy Meta i Google Ads czy zajmują się kwestiami media relations – budowania relacji z lokalnymi mediami. Cały marketing KOKU Sushi opiera się na starannie zaplanowanej strategii, a franczyzobiorcy mają dostęp do kalendarza promocyjnego, bazy profesjonalnych zdjęć, grafik oraz video. Dzięki temu nie muszą zatrudniać dodatkowej osoby czy zlecać prowadzenie profilii któremuś z pracowników.

Więcej:  Marketing restauracji we franczyzie – strategie promocji KOKU Sushi.

Bieżący kontakt i analiza wyników

Centrala KOKU Sushi jest do stałej dyspozycji franczyzobiorców, a kontakt z właścicielami odbywa się poprzez aplikację do zarządzania zadaniami Trello, pocztę e-mail czy telefon. Cyklicznie spotykamy się ponadto na rozmowach podsumowujących dany okres współpracy, podczas których analizujemy osiągnięte wyniki i szukamy obszarów, w których można zoptymalizować działania i koszty czy zwiększyć obroty. Ta sprawna wymiana informacji pozwala na bieżące rozwiązywanie problemów oraz kontrolowanie swojego biznesu pod okiem doświadczonych specjalistów z branży gastronomicznej. 

***

Opisane wyżej obszary wsparcia, jakie mają zagwarantowane wszyscy franczyzobiorcy KOKU Sushi, zostały wypracowane na przestrzeni ostatnich 10 lat, przy współpracy z kilkudziesięcioma partnerami biznesowymi oraz firmami zewnętrznymi. Stworzone przez nas procedury oraz strategie działań pozwalają na niezwykle efektywny rozwój biznesu, który byłby niemożliwy do realizacji przy samodzielnej budowie restauracji od podstaw. 

Jesteś zainteresowany współpracą z KOKU Sushi? Nie lubisz długo czekać na wyniki? Skontaktuj się z nami! Chętnie opowiemy Ci o możliwościach, jakie daje przyłączenie się do największej sieci restauracji sushi w Polsce.